søndag, mars 20, 2011

om hotellstandarder

Det hender jeg er på hotelltur. Noen ganger er det rett ofte tilogmed. Og det er mange forskjellige hotellstandarder der ute...
Denne gangen gikk ikke ferden så langt, men bare til Drammen. Jeg har kun vært på dette hotellet på kurs så det er første gang jeg overnatta der. Og for en opplevelse! Før jeg dro så snakka jeg med ei som spurte om det var det fine hotellet jeg skulle på... og ja, jeg har også ment at dette er et hotell med høy standard. Hvertfall hva resepsjon og inngangsparti angår... Men når vi begynte å se nærmere etter, og når vi kom på rommet... OMG!
På vei til rommet måtte vi gå gjennom en trang korridor med skeive gulv og slitt, ødelagt vegg-til-vegg teppe. Det lukta gamle røykerom. Rommet var et lite kott med utsikt rett ut på søplekassene, gulvet var slitt og ja, alt var mer eller mindre slitent.

Gardinene var tydeligvis nyvaska men de hadde krympa i vask og var krøllete.

Lampene var sprekt og brune av for sterke pærer.
Stolen hadde så slitt og møkkete trekk at jeg ikke orka å sitte i den

Poenget mitt er at det er viktig med det estetiske inntrykket når man driver offentlige steder. Jeg driver jo en offentlig plass selv, og det er viktig for meg (og alle andre som jobber der) å tenke på hva slags inntrykk man vil at "gjestene" skal sitte igjen med. Det tenker vi på hjemme - så hvorfor ikke ta med seg endel på jobb? Jeg er generelt opptatt av estetikk og detaljer i mitt miljø. Jeg kan legge merke til detaljer som andre ikke syns er så viktige... En av de mest irriterende "syndene" jeg legger merke til er skrivefeil og slurv på plakater og skriv som skal ut til folket...
Dette oppholdet ble hvertfall en påminnelse til meg, og jeg skal ikke bli mindre opptatt av estetikk i framtida hvertfall!

Ingen kommentarer: