tirsdag, mars 15, 2011

jeg trener

Jada.. Jeg gjør faktisk det! Jeg har trent hele livet jeg... Ganske aktivt med idrett faktisk også!
Hvem skulle vel trodd at jeg i ungdommen trente aktivt judo? Brunt belte fikk jeg tilogmed før jeg "la opp"... Da jeg gikk i 5.klasse skulle klassen vår stille basketlag til skoleturnering. Det ble min død hva lagspill angår. Gymlæreren vår (som var av den typen som kom inn i dusjen til jentene for å "hjelpe") forsto meg ikke! Ja, jeg påstår det, for han vraka meg på laget! Jeg var eneste jente sammen med 2 gutter som ikke fikk være med å spille basket! Vi var ikke gode nok! Det var nok da jeg ubevisst slutta med lagidrett, for jeg har ikke deltatt på lagidrett siden (hvis man da ikke kaller spinning og div timer i sal for lagidrett, men det er vel å dra det litt langt).
Men, jeg har altså alltid likt å trene! Jeg liker å pushe grensene mine. Jeg er flink til å konkurrere med meg selv både idrettsmessig og på andre områder i livet. Det er ingen andre jeg trenger å være bedre enn, bortsett fra meg selv!
Så var det denne vekta da... Den kan jeg skrive om en annen gang for den er et kapittel for seg selv. Men for å gjøre en lang historie kortere akkurat nå så begynte denne treningsperioden for halvannet år siden. Jeg meldte meg på Easylife for å gå ned i vekt på en sunn måte med mental trening og fysisk trening i fokus. Det ble en gedigen nedtur for jeg mener de ikke klarte å gi meg det jeg trengte.
Jeg har en liten utdannelse innen coaching og nlp, og har stor tro på tankens kraft! Så jeg skaffet meg en personlig trener i form av en coach. Angoline hos nlpleadership har hjulpet meg masse i form av å rydde mellom øra mine... For 90% sitter i hodet!
Og en dag jeg var sammen med henne planta det seg en setning i hodet mitt: JEG TRENER!
Etter dette har jeg skaffa meg en personlig trener på det fysiske planet. Anita Løvli hos ABC Trening er den mest perfekte tyrannen jeg kjenner. Og jeg liker det! Så idag har jeg altså trent... som jeg gjør hver tirsdag, og har gjort hver tirsdag siden oktober!
Og en av de beste kjøpene jeg har gjort, er ei pulsklokke. Sammen med Anita, iPoden, vannflaska og håndkle er dette min beste treningspartner! Og jeg ser at det funker...

1 kommentar:

Runa sa...

DET gjør du! Jeg ser deg :-D!
DU er kjempeflink!